I. Úvodní ustanovení
Níže uvedené všeobecné obchodní podmínky ( VOP ) upravují vztahy mezi smluvními stranami kupní smlouvy, a to mezi společností Cotex spol. s r.o.,sídlem Svážná 1, 634 00 Brno, IČ: 63497905, DIČ: CZ 63497905, zapsané v obchodním rejstříku vedená u Krajského soudu v Brně, oddíl C, vložka 22540 ( dále jen prodávající) a kupujícím, v souladu s ustanovením § 1751 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanského zákoníku.
E-shop – internetový obchod na adrese www.cloogo.cz
Prodávající – obchodní společnost Cotex spol. s r.o., zapsaná v obchodním rejstříku vedeném současně provozovatelem e-shopu.
Kupující – je spotřebitel nebo podnikatel, který uzavře kupní smlouvu s prodávajícím prostřednictvím e-shopu.
Spotřebitel – je každý člověk, který mimo rámec své podnikatelské činnosti nebo mimo rámec samostatného výkonu svého povolání uzavírá smlouvu se společností Cotex spol. s r.o. provozující e-shop www.cloogo.cz. nebo s ní jinak jedná.
Kupní smlouva – smlouva uzavřená mezi prodávajícím a kupujícím prostřednictvím e-shopu, jejímž předmětem je koupě zboží.
II. Postup při uzavírání kupní smlouvy
1. Návrhem či nabídkou k uzavření kupní smlouvy je umístění nabízeného zboží prodávajícím na stránky e-shopu, samotná kupní smlouva vzniká odesláním objednávky kupujícím. Odesláním objednávky vyjadřuje kupující souhlas s obchodními podmínkami společnosti Cotex spol. s r.o. provozující e-shop www.cloogo.cz.
2. Zboží v e-shopu je řádně označeno názvem a je zpravidla vyobrazeno společně se slovním popisem obsahujícím údaje o použitých materiálech a dalších vlastnostech zboží s tím, že v případě, že je zboží vyráběno v různých velikostech a barvách, má kupující možnost vybrat odpovídající velikost i barvu před tím, než zboží umístí do „košíku“.
3. Kupující provede výběr zboží, včetně jeho barvy, velikosti a dalších parametrů, jsou-li tyto položky volitelné, a umístí zboží do nákupního košíku tak, že klikne na tlačítko „Přidat do košíku“ nebo klikne na tlačítko se symbolem košíku. V průběhu procesu objednávání zboží má kupující možnost návratu k jednotlivým krokům za účelem provedení kontroly a oprav v objednávce.
4. Do doby, než kupující proces objednávání ukončí kliknutím na odkaz „Odeslat objednávku“ a objednávka se stane závaznou, má kupující možnost v kterékoliv fázi objednávání zboží objednání zboží zrušit tak, že přeruší provádění jednotlivých výše popsaných kroků vedoucích k objednání zboží a opustí internetovou stránku, na níž se objednávka zboží provádí.
5. Po odeslání závazné objednávky zboží obdrží kupující na svou e-mailovou adresu, kterou uvedl v objednávce, potvrzení objednávky, v němž bude obsaženo mimo jiné číslo objednávky a shrnutí údajů uzavřené kupní smlouvy.
6. V souvislosti s objednávkou zboží může prodávající kontaktovat kupujícího telefonicky na telefonní číslo uvedené kupujícím při provádění objednávky, a to v záležitostech souvisejících s plněním kupní smlouvy.
7. Kupní smlouva vzniká odesláním objednávky kupujícím po zvolení dopravy a způsobu úhrady a přijetím objednávky společností Cotex spol. s r.o.. Uzavření smlouvy Cotex spol. s r.o. neprodleně potvrdí kupujícímu informativním emailem na e-mail, který kupující zadal v objednávce. Vzniklou smlouvu lze měnit nebo rušit pouze na základě dohody obou stran nebo na základě zákonných důvodů.
8. Kupní smlouva může být uzavřena v českém jazyce.
9. Kupující podáním objednávky potvrzuje, že se před uzavřením smlouvy seznámil s těmito VOP, jejichž nedílnou součástí jsou dokumenty Platební metody, Možnosti dopravy, Ochrana osobních údajů, a že s nimi výslovně souhlasí, a to ve znění platném a účinném v momentě odeslání objednávky.
III. Kupní cena
1. Kupní ceny zboží a služeb, a také poplatky a náklady spojené s balením a dodáním zboží, jsou v e-shopu uváděny včetně DPH, včetně veškerých poplatků stanovených zákonem. Náklady na dodání zboží se liší podle zvoleného způsobu dodání a úhrady kupní ceny.
2. Kupní cena uvedená u zboží v okamžiku provedení objednávky je kupní cenou závaznou pro prodávajícího i kupujícího a po provedení objednávky nebude změněna, a to ani v případě, že ze strany prodávajícího následně dojde k úpravě výše kupní ceny za zboží, nebo bude probíhat reklamní slevová akce. Při výměně stejného druhu zboží za jinou velikost platí kupující cenu shodnou s cenou v původní objednávce. V případě, že kupující požaduje výměnu za jiný druh zboží, platí cena zboží dle aktuálního ceníku.
3. Prodávající si vyhrazuje právo měnit kupní ceny za zboží, které je nabízeno k prodeji prostřednictvím e-shopu, a pořádat reklamní slevové akce, to vše v souladu s platnými právními předpisy.
IV. Platební podmínky
1. Platba kupní ceny se provádí v korunách českých.
2. Kupující si může vybrat v procesu vytváření objednávky z níže uvedených způsobů placení kupní ceny za zboží:
– v hotovosti v provozovně prodávajícího na adrese Cotex spol. s.r.o. Sladovnická 4, Brno 620 00
– v hotovosti na dobírku v místě určeném kupujícím v objednávce;
– bezhotovostně převodem na účet prodávajícího č. 27-8611660207/0100 vedený u společnosti Komerční banka a.s. (dále jen „účet prodávajícího“);
– bezhotovostně platební kartou online
3. V případě bezhotovostní platby je kupující povinen uhrazovat kupní cenu zboží společně s uvedením variabilního symbolu platby.
4. Zvolený způsob placení kupní ceny lze po provedení objednávky změnit jen se souhlasem prodávajícího.
5. Informační povinnost k EET – podle zákona o evidenci tržeb je prodávající povinen vystavit kupujícímu účtenku. Zároveň je povinen zaevidovat přijatou tržbu u správce daně online; v případě technického výpadku pak nejpozději do 48 hodin. Kupující souhlasí s tím, že mu EET účtenka bude zaslána elektronicky (e-mailem).
V. Doprava a dodací podmínky
1. Zboží je prodávajícím dodáváno výhradně na území České republiky.
2. V případě, že kupující zvolil v objednávce variantu osobního odběru objednaného zboží v provozovně prodávajícího na adrese Cotex spol. s.r.o. Sladovnická 4, Brno 620 00, po obdržení informativního e-mailu nebo sms zprávy, že zboží je připraveno k výdeji, může si kupující nachystané zboží v pracovní dny (Po-Pá) v průběhu pracovní doby ( 9-16 ) bez poplatku vyzvednout.
3. Za podmínky, že je objednané zboží skladem, prodávající odešle zboží do 2 pracovních dnů ode dne uzavření kupní smlouvy dopravcem, kterého si kupující zvolil při objednávce zboží. Pokud kupující zvolil jako způsob úhrady placení bezhotovostní platbu, zboží prodávající odešle do 2 pracovních dnů ode dne připsání kupní ceny na účet prodávajícího.
4. Uvedené termíny doručení zboží uvedené na webu mají pouze informativní charakter. Vycházejí z předpokládaných dodacích lhůt uvedených přepravních společností. Je však samozřejmostí, že mezi priority prodávajícího patří co nejrychlejší dodání objednaného zboží kupujícímu.
5. S vybranou variantou zvolené dopravy nese kupující také náklady spojené s poštovným a balným, tyto náklady se řídí aktuálním ceníkem prodávajícího.
6. Při převzetí zboží od přepravce je kupující povinen zkontrolovat neporušenost obalů zboží a v případě jakýchkoliv závad toto neprodleně oznámit přepravci. V případě shledání porušení obalu svědčícího o neoprávněném vniknutí do zásilky nemusí kupující zásilku od přepravce převzít.
7. V případě nevyzvednuté objednávky na dobírku bude po kupujícím požadována částka kompenzující prodávajícímu náklady spojené s odesláním zboží, tj. poštovné, balné a dobírečné.
Odesláním objednávky tak vyjadřujete souhlas s našimi obchodními podmínkami a smluvní pokutou ve výší nákladů spojených s odesláním objednávky.
OSOBNÍ ODBĚR NA PROVOZOVNĚ
Po výzvě e-mailem nebo SMS zprávou, že je zboží připraveno k vyzvednutí, ho lze vyzvednout ZDARMA.
ZÁSILKOVNA Z POINT (Doručení do výdejního místa zásilkovny)
-
platba předem (online kartou nebo bankovním převodem): 82 Kč
-
platba dobírku: 121,- Kč
ZÁSILKOVNA DORUČENÍ NA ADRESU
-
platba předem (online kartou nebo bankovním převodem): 119 Kč
-
platba dobírku: 158,- Kč
PPL PARCEL SHOP (Doručení do výdejního místa PPL Parcelshop)
-
platba předem (online kartou nebo bankovním převodem): 79 Kč
-
platba dobírku: 118,- Kč
PPL DORUČENÍ NA ADRESU
- platba předem (online kartou nebo bankovním převodem): 109 Kč
- platba dobírku: 148,- Kč
Upozornění v případě poškozené zásilky:
- zásilku si vždy pozorně prohlédněte, a pokud balík vykazuje jakékoli známky mechanického poškození, odmítněte jej převzít
- v případě, že to bude možné, otevřete zásilku před poštovním doručovatelem nebo kurýrem
- pokud bude balíček jevit známky poškození, okamžitě ho reklamujte
- v případě, že balík s poškozením převezmete a na tuto skutečnost přijdete později, přepravce již reklamaci neuzná
VI. Odstoupení od kupní smlouvy
1. Kupující má v souladu s ustanovením § 1829 odst. 1 občanského zákoníku právo od kupní smlouvy odstoupit, a to do čtrnácti (14) dnů od převzetí zboží, přičemž v případě, že předmětem kupní smlouvy je několik druhů zboží nebo dodání několika částí, běží tato lhůta ode dne převzetí poslední dodávky zboží. Odstoupení od kupní smlouvy musí být prodávajícímu odesláno ve lhůtě zmíněných 14-ti dnů.
2. V případě odstoupení od kupní smlouvy dle obchodních podmínek se kupní smlouva od počátku ruší. Kupující je povinen zaslat prodávajícímu zboží včetně dodacího listu na adresu Cotex spol. s.r.o. Sladovnická 4, Brno 620 00, a to nejpozději do čtrnácti (14) dnů od doručení odstoupení od kupní smlouvy. V souladu s § 1820 odst. 1 písm. g) a § 1832 odst. 3 občanského zákoníku nese kupující při odstoupení od kupní smlouvy náklady spojené s navrácením zboží. Zboží by měl kupující vrátit úplné, tj. včetně veškerého dodaného příslušenství, nepoškozené, čisté, včetně originálního obalu a s visačkou, ve stavu a hodnotě, v jakém zboží převzal.
3. V návaznosti na odstoupení od kupní smlouvy dle čl. 2 obchodních podmínek vrátí prodávající kupujícímu přijaté peněžní prostředky včetně nákladů na dodání odpovídajících nejlevnějšímu způsobu dodání prodávajícího, a to nejpozději do 10 dnů od odstoupení kupní smlouvy. Odstoupí-li kupující od kupní smlouvy, prodávající není povinen vrátit přijaté peněžní prostředky kupujícímu dříve, než mu kupující zboží vrátí nebo prokáže, že zboží prodávajícímu odeslal.
4. Kupující ve smyslu ustanovení § 1832 odst. 1 občanského zákoníku souhlasí s tím, že mu prodávající vrátí přijaté peněžní prostředky bezhotovostně na jeho bankovní účet uvedený v odstoupení od smlouvy nebo sdělí prodávajícímu v návaznosti na odstoupení od smlouvy. Peníze nelze vracet na čísla účtu platebních domů (splátky půjček, úvěrů, spoření apod.). Pro vrácení peněz uvádějte, prosím, pouze číslo Vašeho osobního bankovního účtu.
5. Prodávající má právo odstoupit od kupní smlouvy uzavřené s kupujícím v případě, že objednané zboží není možné dodat z důvodu ukončení výroby nebo dlouhodobé nedostupnosti. V takovém případě, pokud již došlo k samotné úhradě objednávky, vrátí prodávající kupujícímu kupní cenu bez zbytečného odkladu, a to bezhotovostně na účet určený kupujícím.
VII. Práva z vadného plnění, záruka
1. Práva a povinnosti smluvních stran ohledně práv z vadného plnění se řídí příslušnými obecně závaznými právními předpisy (zejména ustanoveními § 1914 až 1925, § 2099 až 2117 a § 2161 až 2174 občanského zákoníku a zákonem č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, ve znění pozdějších předpisů).
2. Prodávající odpovídá kupujícímu, že věc při převzetí nemá vady. Zejména prodávající odpovídá kupujícímu, že v době, kdy kupující věc převzal,
má věc vlastnosti, které si strany ujednaly, a chybí-li ujednání, takové vlastnosti, které prodávající nebo výrobce popsal nebo které kupující očekával s ohledem na povahu zboží a na základě reklamy jimi prováděné
se věc hodí k účelu, který pro její použití prodávající uvádí nebo ke kterému se věc tohoto druhu obvykle používá
věc odpovídá jakostí nebo provedením smluvenému vzorku nebo předloze, byla-li jakost nebo provedení určeno podle smluveného vzorku nebo předlohy
je věc v odpovídajícím množství, míře nebo hmotnosti
věc vyhovuje požadavkům právních předpisů
3. Kupující je oprávněn uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době dvaceti čtyř měsíců od převzetí. Uvedené neplatí:
u věci prodávané za nižší cenu z důvodu vady, pro kterou byla nižší cena ujednána
na opotřebení věci způsobené jejím obvyklým užíváním
u použité věci na vadu odpovídající míře používání nebo opotřebení, kterou věc měla při převzetí kupujícím, nebo
vyplývá-li to z povahy věci
4. Pokud se jedná o spotřební zboží (např. kosmetika, drogistické výrobky apod.), pak lze od smlouvy odstoupit, pouze pokud kupující dodá zboží nepoškozené a nepoužité v neporušeném originálním balení.
5. Je-li na prodávané věci, na jejím obalu, v návodu připojenému k věci nebo v reklamě v souladu s jinými právními předpisy uvedena doba, po kterou lze věc použít, poskytuje prodávající v tomto rozsahu kupujícímu záruku za jakost.
6. Záruční doba běží od odevzdání věci kupujícímu; byla-li věc podle smlouvy odeslána, běží od dodání věci do místa určení.
7. Nesplňuje-li zakoupené zboží vlastnosti uvedené výše v odstavci 2 tohoto ustanovení VOP, kupující může požadovati dodání nové věci bez vad, pokud to není vzhledem k povaze vady nepřiměřené, ale pokud se vada týká pouze součásti věci, může kupující požadovat jen výměnu součásti; není-li to možné, může odstoupit od smlouvy.
8. Neodstoupí-li kupující od smlouvy nebo neuplatní-li právo na dodání nové věci bez vad, na výměnu její součásti nebo na opravu věci, může požadovat přiměřenou slevu. Kupující má právo na přiměřenou slevu i v případě, že mu prodávající nemůže dodat novou věc bez vad, vyměnit její součást nebo věc opravit.
9. Práva z vady se uplatňují u prodávajícího, reklamované zboží lze zaslat na adresu: Cotex spol. s.r.o. Sladovnická 4, Brno 620 00.
VIII. Zvláštní ustanovení o vyřizování reklamace kupujícího, který je spotřebitelem
1. O reklamaci rozhodne prodávající nebo jím pověřený pracovník ihned, ve složitějších případech do tří pracovních dnů. Do této lhůty se nezapočítává doba přiměřená podle druhu výrobku či služby potřebná k odbornému posouzení vady. Reklamace včetně odstranění vady musí být vyřízena bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající se spotřebitelem nedohodne na delší lhůtě. Po uplynutí této lhůty má spotřebitel stejná práva, jako by se jednalo o vadu, kterou nelze odstranit.
2. Prodávající je povinen vydat spotřebiteli písemné potvrzení o tom, kdy spotřebitel právo uplatnil, co je obsahem reklamace a jaký způsob vyřízení reklamace spotřebitel požaduje; a dále potvrzení o datu a způsobu vyřízení reklamace, včetně potvrzení o provedení opravy a době jejího trvání, případně písemné odůvodnění zamítnutí reklamace. Všechny uvedené informace jsou spotřebiteli zasílány e-mailem (přílohou je potvrzení o přijetí reklamace a reklamační protokol).
3. Ve smyslu ustanovení § 1820 odst. 1) písmeno j) občanského zákoníku sděluje prodávající, že s mimosoudní stížností se spotřebitel může obrátit na kontrolní orgán, kterým je Česká obchodní inspekce. Česká obchodní inspekce vyřizuje mimosoudní stížnosti spotřebitelů způsobem a za podmínek stanovených příslušnými právními předpisy.
IX. Ochrana osobních údajů
Informace o zpracování osobnÍch údajů naleznete zde: https://www.cloogo.cz/podminky-ochrany-osobnich-udaju/
X. Řešení sporů
1. Případné vzájemné spory mezi prodávajícím a kupujícím řeší s konečnou platností obecné soudy.
2. Kupující, který je spotřebitelem, má podle zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, ve znění pozdějších předpisů, právo na mimosoudní řešení spotřebitelského sporu z kupní smlouvy nebo ze smlouvy o poskytování služeb. subjektem, který je oprávněn mimosoudní řešení sporu provádět, je v oblasti finančních služeb finanční arbitr v rozsahu působnosti stanoveném právním předpisem upravujícím finančního arbitra (http://www.finarbitr.cz), v oblasti elektronických komunikací a poštovních služeb Český telekomunikační úřad v rozsahu působnosti stanovené právním předpisem upravujícím elektronické komunikace a poštovní služby (http://www.ctu.cz) a v případech, kdy není dána působnost orgánů uvedených výše, Česká obchodní inspekce (http://www.coi.cz) nebo jiný subjekt pověřený Ministerstvem průmyslu a obchodu; je-li pověřeným subjektem profesní komora s povinným členstvím, vykonává působnost v oblasti stanovené jiným zákonem, např. Česká advokátní komora (http://www.cak.cz). Bližší informace jsou dostupné na uvedených webových stránkách jednotlivých subjektů.
3. Mimosoudní řešení spotřebitelského sporu se zahajuje výlučně na návrh spotřebitele, a to pouze v případě, že se spor nepodařilo s prodávajícím vyřešit přímo. Návrh lze podat nejpozději do 1 roku ode dne, kdy spotřebitel uplatnil své právo, které je předmětem sporu, u prodávajícího poprvé.
4. Spotřebitel má právo zahájit mimosoudní řešení sporu online prostřednictvím platformy ODR dostupné na webové stránce ec.europa.eu/consumers/odr/.
5. Kupující se rovněž může obrátit s žádostí o radu ohledně svých spotřebitelských práv na dTest, o.p.s. přes www.dtest.cz/poradna či na telefonu 299 149 009.
6. Prodávající se zavazuje usilovat přednostně o mimosoudní řešení sporů s kupujícím, pokud je kupující neodmítne. Mimosoudní urovnání sporu lze provést také prostřednictvím služby VašeStížnosti.cz na webové stránce www.vasestiznosti.cz.
7. Tento postup není mediací dle zákona č. 202/2012 Sb., o mediaci, ve znění pozdějších předpisů, ani rozhodčím řízením podle zákona č. 216/1994 Sb., o rozhodčím řízením a výkonu rozhodčích nálezů, ve znění pozdějších předpisů, a jeho využitím není dotčeno oprávnění stran obrátit se se svým nárokem na Českou obchodní inspekci či na soud.
8. Po dobu trvání jednání o mimosoudním urovnání sporu neběží ani nezačnou běžet promlčecí a prekluzivní lhůty podle občanského zákoníku, dokud jedna ze stran sporu výslovně neodmítne v jednání pokračovat.
XI. Závěrečná ustanovení
Tyto Všeobecné obchodní podmínky včetně jejich součástí jsou platné a účinné od 1.11.2020. Změny obchodních podmínek jsou vyhrazeny.